19 Ocak 2013 Cumartesi

CRIMINAL MINDS

YENİ DİZİM
Dün yazdığım En Zeki Yabancı Dizi Karakterleri hakkında Sherlock Holmes TR facebook sayfasının yöneticisi ile konuştuk. Bu arada belirteyim facebook sayfası Türkiye'nin en çok beğenisi olan Sherlock Holmes sayfası ve üyeleri ile çok ilgililer. Biliyorum çünkü bundan önce bir kaç yazımda daha konuşmuştuk. Sağ olsunlar  yorumlarını esirgemediler. Kocaman teşekkürler onlara.
Neyse konuşma da listeme Criminal Minds dizisinden Dr. Reid'i ekleyebileceğimi belirtti. Açıkçası dizinin adını duymuştum ama izlememiştim. Tabi bu öneri gelir de izlemem mi ? Elbette 1. sezon 1. bölümle başladım izlemeye. Dizi şu an 8. sezon 12. bölümde yani önümde uzun bir yol var. Dizi hakkındaki görüşlerime gelirsik. Sadece Dr. Reid değil diğer karakterleri de sevdim. Zaten bu tarz diziler izlemeye bayılan ben elbette ki bu diziyi beğendim .Zaten sadece  Dr. Reid için bile izlenir ama gerçekten güzel biraz konusunu inceleyip Dr.Reid'in zekasından bahsedelim.

Dizi açılışını bir bayanın kaçırılışını göstererek yapıyor. Sonra ise ekip  ile tanışıyoruz. Ekip seri katilleri yakalama da uzman.Daha ilk dakikalarda şu replikle gözüme girdi dizi.
- Sadece seri katillerle mi uğraştığımızı sanıyorsun.Bana güven psikopatların tüm spektrumunu  kapsıyoruz.
Bir tane travma geçirdiğini anladığımız profilci bir ajan var. Gideon bu kayıp kızın bulunması için uzun bir aradan sonra saha görevine dönüyor. Kızı kaçıran bir seri katil ve  kızı öldürmesine saatler kalmış. Tabi herkeste bir panik acaba Gideon işin altından kalkabilecek mi? Neyse daha fazla anlatmayayım ama Dr. Reid'in zekasını ispatlayan bir iki replik yazalım.
-Dahi falan mısın?
-Zekanın tam olarak ölçülebildiğine inanmıyorum.Ama IQ seviyem 187  ve görsel hafızam dakikada  20.00 kelimeyi okuyabiliyor.
Şaşkın bakışlar ardından...
-Evet ben bir dahiyim.
Bazı psikopat katillerin kaç yangın çıkardığını şıp diye söyleyebilmesi.
-Bu ne çeşit bir oyun.
-Çin'de buna Wei-chi derler.Burada buna Go diyoruz.Şimdiye kadar ki tasarlanmış en zor bord oyunu olduğu düşünülüyor. 
Evet az önce oyunun Çin'deki adını söyledi. Neredeyse icat edene kadar söyleyecekti....
Kısacası genişleteceğim listede yeri olacak bir karakter.

3 yorum:

  1. ve oyuna bakıp oynayanın kişiliği hakkında bilgi vermesi de ayrı bir olay.. reid başkadır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten başkaymış. Yeni tanısam da hayran kaldım :)

      Sil