23 Ocak 2013 Çarşamba

OBSİDİYEN-JENNIFER L. ARMENTROUT


Kitap Künyesi
Adı:Obsidiyen
Yazarı: Jennifer L. Armentrout
Yayınevi: DEX
                                                         Sayfa:354
DEX Yayınları ile bu kadar geç tanışmanın üzüntüsüyle beraber Obsidiyen'in okuduğum ilk DEX olduğunu belirtiyorum.Başta bloglar,facebook kitap sayfaları olmak üzere her yerde aylardır adını duyduğumuz Obsidiyen romanının konusu bilmeyen çok yoktur herhalde.

En kısa haliyle Katy karakterimizin  öküz bir uzaylı olan Daemon ile macerası anlatılıyor. Ben onların aşkını kısaca şöyle özetlemek istiyorum. Hani eski Türk filmlerinde çok sık geçer "Siz ayrı dünyaların insanlarısınız" ben de onu kitabımıza versyonlar ve Siz ayrı gezegenlerin türlerisiniz derdim.
Kitabın konusu ve en beğendiğim yerleri yazmadan olmaz.
İlk olarak kitap daha ilk sayfalarda sizi içine çekiyor. Sanki Katy'i önceden tanıyormuşuz gibi bir his veriyor. Zaten biz bloggerler Katy'i kendimize daha bir yakın hissettik çünkü Katy bir kitap bloggeri. Katy babasının kanserle mücadelesine yenik düşmesinden 3 yıl sonra annesiyle Florida'dan Batı Virginia'ya taşınıyor. Yeni komşusu Daemon ile olaylı bir tanışma faslı geçiriyor. Daha ilk anda Daemon'un yeşil gözlerine hayran kalıp ona abayı yakan Katy Daemon tarafından aşağılanınca sinirden ölüyor. Sonra Daemon'un yakışıklılığı kadar güzelliği olan ikizi Dee ile tanışıyor. Hatta ikizlerin güzellikleri için Katy'in yorumu  "Kayıp modellerin memleketi Batı Virginia'ya hoş geldiniz" oluyor.  Daemon onu ne kadar itiyorsa Dee o kadar çekiyor. Ben bile kitabı okurken Dee'in samimiyetine,sıcaklığına hayran kaldım. Tabi Daemon'a da bir o kadar sinir oldum yani karşımda Katy'e söyledikleri için bir yumruk atabilirdim. Kavgada söylenmez derler ya Daemon o aşamaları aştı. En çok "Sen varken mutlu olamam " sözü beni bitirdi.
Katy neredeyse ölmek üzereyken Daemon uzaylı güçlerini kullanır ve onu kurtarır. Ama sorun şu ki uzaylılar insanların yanında güçlerini kullanınca onun parlamasına neden oluyor . Bu parlama Daemon ve türünün gücünü ele geçirmek isteyen Arum'ların görebileceği bir parlama. Yani kısaca Katy'in iz solana kadar Daemon ile takılması lazım.Bakalım ne seninle ne sensiz ilişkisini tipik örneği haline gelmiş çiftimiz, Arum'lara bulaşmadan nereye kadar dayabilecekler?
Kitapta en sevdiğim yerlerden  3 tanesini yazarak yazımı bitireceğim.
Daemon'un çuvalları taşıdığını söyleyen Dee inanmayan Katy'in içinden "Çuvalların havalanıp kendi kendine buraya gelmesi daha inandırıcıydı" deyişi. Çünkü gerçekten mümkün...
Arum tarafında ele geçirilen Katy'in " O gözlerde daha kötü bir şey de gördüm. Soyulmaktan daha kötü, aşağılanmaktan ve istismar edilmekten daha kötü. Zerre pişmanlık duymayan gözlerinde ölümü ,kendi ölümümü gördüm"
Ve son olarak çocukluğumdan beri en çok sevdiğim dizilerden olan The X Files dizisine "Gerçek Orada Bir Yerde" sözüyle yaptığı %100 yerinde olan gönderme.
Şimdiden iyi okumalar dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder