20 Ekim 2015 Salı

A TALE OF TWO SISTERS-KARANLIK SIRLAR (2003)

Film bir akıl hastanesinde kısacık sürecek bir doktor-hasta diyaloğu ile açılışını yapıyor.
Ardından doğayla iç içe olan evlerine gelen iki kız kardeşle ve ailenin diğer 2 bireyi ile tanışıyoruz. Soo-mi(Su Jeong Lim) ve Soo-yeon(Geun-young Moon) kızların babası Moo-hyeon(Kap-su Kim) ve sürekli o kadın diye bahsettikleri üvey anneleri Eun-Joo(Jung-ah Yum).

Evde fark ettiğimiz ilk şey üvey anneler ile kızların arasındaki gerilim artık aralarında ne olmuşsa ipler komple kopmuş.Hatta üvey anneden ne görmüşlerse Soo-mi sürekli Soo-yeon’u korumaya çalışıyor,her daim en ufak bir şey olursa ona gelmesini istiyor kardeşinden.
İlk gece olaylar daha da garip bir hal alıyor be Soo-yeon odasında birini gördüğü gerekçesiyle  Soo-mi’ne sığınıyor. Ardından Soo-mi kabuslar görmeye başlıyor,ayrıca üvey annesinin kardeşine zarar verdiğini anlıyor ve aile bireylerinin arası iyice gerginleşiyor.
Bize de evdeki garipliklerin ve aile bireylerinin sırlarının adım adım çözülmesini izlemek kalıyor.


Gelelim yorumuma sonu sürprizli filmler kategorisinden bir filmle daha karşınızdayım,genel olarak filmin adına her rastladığımda övgüleri de beraberinde görüyordum. Peki ben nasıl buldum? Kesinlikle beklentimin altındaydı çünkü filmin ters köşe yapacak bir noktasını tahmin ettim. Gerçi tahmin ettim demek biraz yersiz olur alenen meydanda olan bir durumdu. Genelde bu tarz filmlerde çok nadir tahminimi tuttururum oradan da anlayabiliriz alenen meydanda olduğunu pek çok şeyin.Bunun dilimizdeki ek kurallarından kaynaklandığını okudum birkaç yorumda. O yüzden işinizi sağlama almak için eğer İngilizce biliyorsanız altyazıda o dili tercih edin derim. (Ama altyazıdan kaynaklı olmayan durumlar vardı bence)
Tahmin ettiğim şeyin akabinde bir ters köşe daha oldu ve o ters köşenin de ilkini anladığım için tadı tuzu kalmadı.
Onun dışında büyük çoğunluğun duygusallaştığı hatta ağladığı bir film olmasına rağmen ben pek etkilenmedim. Belirteyim o kadar da duygusuz bir insan değilim.
Filmin sevdiğim tarafı ise her şeyin yaşandığı o ev,biraz da filmin hafif gerilimli hafif ürkütücü havası.Tabi eğer tahmin edilmezse sonu.
Son söz IMDb’den 7.3 puan alan film büyük bir kesme hitap etse de benim favori listemde yer almadı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder