5 Ekim 2015 Pazartesi

MISSION IMPOSSIBLE 1-GÖREVİMİZ TEHLİKE(1996)

IMF için çalışan 6 kişilik bir ekibi tanıyarak başlıyoruz.Lider Jim Phelps(Jon Voight),Jim'in eşi Claire Phelps (Emmanuelle Béart),Sarah Davies(Kristin Scott Thomas),Hannah Williams(Ingeborga Dapkunaite),Jack Harmon(Emilio Estevez) ve Ethan Hunt(Tom Cruise).
Ekibe yani bir görev verilir,bu görev Prag büyükelçiliğinde  çalışan Alexander Golitsyn'i gizli ajanların listesini çalarken fotoğraflamak ve onu takip edip alıcıyı ve Golitsyn'i yakalamak.


Göreve tam gaz başlanıyor Ethan maske takıp büyükeliçilikteki bir davete katılıyor,Sarah onu Golitsyn'in bilgileri çalacağı odaya götürüyor ve bilgiler çalınırken fotoğraflama yapılıyor.
Ne oluyorsa bundan sonra oluyor Golitsyn'i takip etmeye çalışan ekibin üyeleri birer birer öldürülüyor ve sona Ethan Hunt kalıyor.Katilin gazabına uğramayan Ethan hemen üstü ile bağlantıya geçiyor ve üstü  Eugene Kittridge(Henry Czerny) onu bir lokantaya çağırıyor.
 Ethan buluşmada anlıyor ki gizli ajanların listesi olayı sadece köstebek avıymış.Meğersem 6 kişilik ekipte bir köstebek varmış ve bulunması için böyle bir oyun tezganlanmış şimdi de Ethan ölmeyen tek kişi olunca onun köstebek olduğu kesinleşmiş patronların gözünde.
Ethan işlerin sarpa sardığını anlayınca soluğu kaçmakta alıyor.Ve işe bakın ki kendisi gibi ölmeyen Claire ile karşılaşıyor.
Ethan ve Claire Ethan'ı aklamak için ellerinden geleni yapmaya başlıyorlar,bakalım bu işin sonu nereye gidecek?

Gelelim yorumuma 20 yıllık bir film,çocukluğumda TV'de denk geldiğim Allah bilir kaç kere izlediğim film.Genelde izlediği,okuduğu şeyleri ikilemeyen ben Görevimiz Tehlike'nin 5. filmi de çıkınca seriyi baştan sona izleyeyim dedim.Film sonunu hatta pek çok kısmını az çok hatırlamama rağmen hiç sıkılmadan izledim. Film vesilesiyle kısa bir zamanda olsa çocukluğuma döndüm. (Çocukluk derken 12 yaş ve üzerini kastediyorum.)
Peki filmi nasıl buldum?20 yıllık bir filmine göre oldukça iyi tabi ki zamanımıza göre vasat yerleri var. Ama zamanına göre şahane yerleri de var,mesela gerim gerim geren Langley sahnesi.Bir de eşsiz müziği.
Aksiyonlu sahneleri zevkle izlense de azıcık dikkatli olan köstebeğin kim olduğunu anlayıverir bu da filmin tadını kaçırır bence. 
Ayrıca Tom Cruise'in şahane bir ajanken/polisken bir anda üzerine suç yıkılıp kendini aklamaya giriştiği bilmem kaç filminin ilki bu galiba. Tom Cruise kariyer basamağında önem arz ediyor yani.
Son söz başarılı oyunculukları,heyecan dolu sahneleri,klişeden uzak kalmayan kurgusu ile 20 yıl boyunca 5 filmle anacağımız ,IMDb tarafından 7.1 alan Görevimiz Tehlike serisinin ilk filmini yorumladık.

12 yorum:

  1. imdb'ye güvenim kalmasa da bu kez doğru karar vermişler bence :)

    YanıtlaSil
  2. en az 5 kere izlemişimdir 6 . yı da sıkılmadan izleyebilirim =)

    YanıtlaSil
  3. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben de keyifle izlerim bu filmi.
    http://kendimutfagindasef.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, keyifle izlenen filmlerden biriymiş Görevimiz Tehlike :)

      Sil
  4. Birkaç kez izledim. Zaman geçirmelik bir film çok sanatsal degeri olmasa da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatsal değil ama kesinlikle zamanına göre kaliteli :)

      Sil
  5. yıllar önce dizisini de çok zevkle seyrederdim seriden ilk ve son filmler en sevdiklerim aradakileri pek tutmadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aradakileri ağır ağır izliyorum ikinciyi hiç beğenmedim ama :(

      Sil
  6. Gözümde canlandı okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğumuzun anılarına yer etmiş anlaşılan :)

      Sil