28 Ağustos 2016 Pazar

A BITTERSWEET LİFE-ACI TATLI HAYAT (2005)

Mafyanın kirli işleri için paravan olarak kullandığı otelde açılışı yapıyoruz.Sun-woo (Lee Byung-hun) bu mafyanın işlerini çekip çeviren, dövüş becerisi ile hayran kalacağımız bir karakter. 

İşi yüzünden gene yer altı dünyasından olan Başkan Beak (Hwang  Jeong-min) ile çatışma yaşar ayrıca kendi tarafında olan  Mun-suk (Kim Roe-ha) ile de arası bozuktur. Anlayacağınız  Sun-woo mafya dünyasında yaşasa da ilkeli, onurlu duruşundan vazgeçmeyip, hak edene kim olursa olsun hakkını veren bir tip.

Bir gün patronu ona bir görev veriyor, “ben şehir dışına çıkıyorum, bir kız arkadaşım var ve onun beni aldattığını düşünüyorum, onu takip et beni aldatıyorsa onu da sevgilisini de öldür” diyor.
Hee-soo (Shin Min-a) ile tanışan ve onu yakın takibe alan Sun-woo hoş olmayan gerçeklerle karşılaşıyor ve patronun emrine itaatsizlik yapıyor.


İşler bundan sonra yön değiştiriyor ve film Sun-woo’nun intikam hikayesini dönüşüyor, bakalım Sun-woo yer altı dünyasından intikamını alabilecek mi?

İlk olarak filmi İyi, Kötü,Tuhaf ile tanıştığım Lee Byung-hun için izlediğimi belirterek başlayayım, ama eklemeliyim ki Kore filmi izlemek için bir tarama yapsanız bu filme rastlarsınız. Bilinen filmlerden biri anlayacağınız.
Peki filmi beğendim mi?Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse filmin kurgusu fazlasıyla sıradandı, orijinal pek bir şey yoktu, esinlenmeler de göze batıyordu. Ama bunların dışında filmin olumlu puan yerleri de vardı. İlkin vıcık vıcık aşk sahneleri ile saat doldurmayıp, aksiyonlu sahnelerle göz doldurmuşlardı. Sonrasında Lee Byung-hun filmde canlandırdığı karakter mafya olması dışında gerçekten özenilecek karakter, mesela en çok silah alışverişinde kopan gürültüye çıkan komşuyu bir şey görmesin diye içeri iteleyişi hoşuma gitmişti. Ayrıca adamın dövüş sahneleri de güzeldi, ama yıkılmadım ayaktayım triplerini abartı buldum, Cüneyt Arkın’ı falan geçti adam. Dikkat çeken bir nokta ise ülkedeki mafyaların kolay kolay tabancaya el sürmemeleri, açıkçası ateşli silahlar kullanmadan da gayet heyecanlı,aksiyonlu bir film yapabilmişler. Son 20 dakika hariç. 
Bir de beni gülümseten sahneler vardı misal mezar kazma sahnesi.
En çok hoşuma gidense filmin sonunda geçen mini hikaye
Geç bir sonbahar gecesi,öğrenci ağlayarak uyandı.Ustası sordu öğrencisine…
-"Kabus mu gördün?"
- "Hayır."
"Üzücü bir rüya mı gördün?"
"Hayır" dedi öğrencisi.
"Tatlı bir rüya gördüm."
O halde neden böyle üzgünce ağlıyorsun?
Öğrenci gözyaşlarını silerken sessizce cevapladı...
"Çünkü gördüğüm rüya gerçek olamayacak."

Son söz IMDb tarafından7.7 puan alan bende ise 7 puan alan biraz sıradan ama bu yanını kapatacak yerleri de olan, intikam hikayesi izlemek isteyenler için öneri listenize alın diyebileceğim bir film.


16 yorum:

  1. Hiç kore dizisi seyretmedim pek ilgimi çekmediler ama çok fanı var sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi değil film, ben de Kore dizisi izlemedim henüz :)

      Sil
  2. Benimde Kore dizileriyle pek aram yoktur ama değişik geldi bilemedim :D

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi duydum sanırım, yorumu görmem iyi oldu. Bu vesileyle en yakın zamanda izlemeye çalışacağım, yine merakım arttı. Bir de bu uzak doğulularda bir intikam merakı var ki... Bu arada bu filmin sanırım Amerikan versiyonu da var değil mi, emin olamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin Amerikan versiyonu olduğunu duymadım hatta filmi bitirdikten sonra bazı yorumları okumuştum lakin hiç gözüme çarpmadı böyle bir detay :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. ayy seyredemedim bir türlü Ayşe kızım seyahat sırasında daha hafif diye bende ki diz üstünü götürdü oğlum kendin bilgisayarını bıraktı aman bir sürü sorun çıkardı yok virüs prog. yükle yok flaş indir amann senle mi uğraşacağım dedim kaldım masa üstüne onu da gündüz eşim meşgul ediyor:))bana filmsiz kaldım bir haftadır:)))
      Sevgiler canım .

      Sil
    2. Anladım umarım tez zamanda bilgisayara ve filmlere kavuşursunuz :)

      Sil
  5. akşama iş çıkmazsa izleyim bari özledim korelilerimi :)

    YanıtlaSil
  6. A çekik gözlü tipler ben tv izlemiyorum hic bisey izlemiyorum iyi boyle ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok az izliyorum bu aralar ne yazık ki :(

      Sil