7 Ağustos 2017 Pazartesi

KOMŞUNUN ÇİMENLERİ DAHA YEŞİL-KERSTIN GIER

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Komşunun Çimenleri Daha Yeşil
Orijinal Adı: Auf der anderen Seite ist das Gras viel grüner
Yazarı: Kerstin Gier
Çevirmeni: Firuzan Gürbüz
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa: 282

Küçük bir firmada personel ve yönetici koçluğu hizmeti veren Kati Wedekind dahiliye uzmanı eşi Felix ile mutlu ama sıradanlaşmaya başlayan evlilik hayatını sürdürürken Mathias Lenzen'le tanışınca hayatı karmaşıklaşmaya başlar.


Kati her ne kadar Mathias'ı aklından çıkarmaya çalışsa da yanlışlıkla attığı bir mesaj ve bir doğum günü partisi ikiliyi tekrar bir araya getirir.
Eşini çok seven ama eşinin arkadaşları ve ailesiyle geçinemeyen Kati ara ara bunalmaktadır. Yanlış mesajı ve akabinde gelişen olayları ablası Eva ayrıca iş arkadaşları Marlene ve Linda ile konuşur. Ne kadar konuşursa konuşsun duyguları onu esir almaya başlar. Ta ki büyük bir hata yapan Kati bir trenin altında kalıp tam beş yıl öncesine dönene kadar. Beş yıl öncesinde Felix ile henüz tanışmamış olan Kati paralel evren olarak nitelendirdiği bu dünyada kendince en doğru ve mantıklı seçimler yapmaya kalır.
Bakalım Kati hayatının dönüm noktasını nasıl yönlendirecek?

Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisi ile oldukça popüler olan Kerstin Gier ile bu kitapla tanıştım. Doğru mu yaptım yanlış mı yaptım? açıkçası pek emin değilim lakin yazarın diğer kitaplarını okuyanların yorumlarını incelediğimde bu kitabın onların altında kaldığını fark ettim. Diğer kitapları okumadığımı için kıyas yapamasam da yazarın bu kitabını ne yazık ki pek ahım şahım bulmadım.  Bu yorumumdan kitabın çok kötü olduğunu düşünülmesin nasıl desem, ortalamanın bir tık üstü bir kitaptı.
Kurgu biraz bilindik (en büyük eksiklik burası üstelik arka kapakta 100. sayfada yaşanacak olayların anlatılması da kitabın bütün sürprizini kaçırmış)  ama işleniş az buçuk fark yaratmayı başarmış. Gerçi ihanet kitaba karşı biraz soğuk yaklaşmama neden olmadı değil not düşeyim. Karakterler ilginç ve sempatik sadakat konusundaki davranışlarını tasvip etmediğimiz Kati'i bile seviyoruz. Geçmişe dönüş olayında DÜĞÜN hoş bir detay olmuş ayrıca çoğumuzun beş sene öncesine gitse kendi hayatındaki önemli detaylar dışında çoğu evrensel olayı bile hatırlamakta güçlük çekeceğinin vurgulanması iyi düşünülmüş. Karakterlerin arada liseliler gibi atışması (özellikle Gereon ve Kati )  gözüme batsa da bazı diyaloglar, espriler beni gülümsetmeyi başardı.
Son olarak kitabın dile sade ve akıcı, çeviri başarılı. Ayrıca kapak çok cici  ve anlamlı.
Özetle kurgunun tanıdık olması, işlenişin muazzam bir fark yaratmaması yazara karşı beklentimin yüksek olması sebepleri birleşince bu kitabı çok beğenmediğimi söyleyebilirim.


4 yorum:

  1. Sepete ekledim, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. özet bana aldatmak kitabını hatırlattı konu girişi aynı ama detaylar farklıdır mutlaka okumak lazım ismi de çekici kitabın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldatmak'ı okumadım ama dediğin gibi detayların farklı olduğunu tahmin ediyorum okursan yorumunu bekliyorum :)

      Sil