2 Ağustos 2012 Perşembe

THINK OF A NUMBER / AKLINDAN BİR SAYI TUT

DETAYLARIN HAKİM OLDUĞU BİR KİTAP AKLINDAN BİR SAYI TUT
 John Verdon'un ilk kitabı Aklından Bir Sayı Tut cinayet,gizem kitapları içinde yeri farklı olan bir kitap. Öncelikle bu kitabı okuyacaklar genç, karizmatik dedektifler ve daha ilk  sayfadan cinayetler beklemesin. Zaten kitap o kadar sürükleyici ki cinayetin eksikliğini hissettirmiyor.



 Konumuz ise Gurney adlı emekli bir dedektifimiz var. Adam öyle psikopat katilleri yakalamış ki adını duyunca burnu kalkık psikiyatrisilerin,profilcilerin bile yüzünde ilgi ifadesi beliriyor. Neyse Gurney'in tek oğullarının ölümü yüzünde aralarında daima soğukluk olacağı zeki mi zeki bir karısı var. Bir de önceki eşinden  bir oğlu var ki nerede ne yapar doğru düzgün babası bile bilmez hatta telefonla konuşabilmek bile kısmet olmuyor.Neyse herşey eski okul arkadaşı Mark'ın kendisine danışmasıyla başlıyor.Adama bir mektup gelmiştir.mektupta şöyle bir şiir vardır.
 Aklından herhangi bir sayı tut.1 ile 1000 arası herhangi bir sayı.
"Aldıklarını geri vereceksin 
Vermiş olduklarını aldığın zaman. 
Biliyorum ne düşündüğünü,
 Ne zaman uyuduğunu, 
Nereye gittiğini,
 Nereye gideceğini. 
Seninle bir randevumuz var, Bay 658."
 Mektubun devamında Mark'tan 200 kusur dolar ve birazda cent istemektedir. Tabii cent ne alakaysa. Asıl bomba Mark'ın öylesine 658 sayısını tutması. Adam çıldıracak boyuta gelmiş parayı çekle göndermiş ama iade almış.Parayı iade adam olaya bir anlam verememiş ve çeki göndermiş. Mark geçmişte çok içen biri olduğu için geçmişte yaptığı birşey yüzünden bu mektubu aldığa oldukça emin.Gurney olayla ilgilenmeye başlıyor fakat akabinde ilk cinayet işleniyor.Tabi deliller  o kadar anlamsız ki... Kendilerin adeta bir hiçlikte buluyorlar. Neyse bu arada hepimizin aklı 658'in nasıl bilindiğinde. Bu arada olay seri halini alıyor ve ardı arda cinayetler işleniyor.Bütün bu olaylarla beraber  gizemlerimizde  teker teker çözülüyor ve her şey anlam kazanıyor.Bırakın cinayetin işlendiği aracın anlamını istenen paranı amacı bile öyle derin bir anlam içeriyor ki. Kitap boyunca çoğumuzun bildiği THE SHİNİNG (Cinnet) filmiyle ilişkilendirme bile yapılıyor. Ama şunu da söylemek isterim kitabın sonlarına kadar neredeyse katili işaret eden hiç bir şey yok yani bir ipucu bulup olayı çözmek neredeyse imkansız sadece sonlara doğru sadece Gurney'in fark edebileceği onun da iş işten geçtikten sonra anladığı çok minik bir ipucu var eğer dikkatli bir  okuyucuysanız belki siz de fark edebilirsiniz.Tavsiyem kesinlikle okunması gereken bir kitap olduğu yönünde okumadıysanız  başlayın derim.




12 yorum:

  1. Çok kötü bir kitaptı. Beğendiğin şeylere bakıp , kıyaslama yapınca.. bunu beğenmene şaşırıyorum. Kitabın % 80inde konu bir adım bile ilerlemiyor. Sen de söylemişsin bunu.
    Çook basit bir aldatmacayla insanları yemliyor. Sinir olmuştum bu kitaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben açıkçası sayı olayıyla ve küçük detaylarla serpiştirlmiş bir roman olduğu için beğendim :) Yani illa sürekli olay olmasına gerek yok biraz da olayların detaylarını anlatan bir kitaptı. Ve sayı olayın çözülene kadar merak ettirmeyi başarabilmiş olması benim için artı bir özellikti. Bence sen çok büyük şeyler beklediğin fazla hayal kırıklığı yaşamış olabilirsin :)

      Sil
  2. Açıkçası; 3-4 tane olay vardı. Gerisi teferruattı.

    Sherlock'un teferruatları kitapta ya da filmde dahiyane şekilde önüne gelir, ağzın açık kalır. Bu kitapta uff nihayet bir açıklama.. dedirtiyor.

    mailinde 91 yazıyor. Sanırım 91 lisin. Aslında haklısın. Yaşına göre çok şey bekledim. Yaşınız bana göre küçük. Biz seksenlilerin izlediği-okuduğu yüksek kalitedeki yapıtlara nazaran sizler bize göre çok az şey gördünüz. Mesela Arsen Lüpen sıralamada yok.( Zeki karakterler sıralaması..) Sherlock Holmesin benzeridir. Hırsızdır. Kitapları Çok daha zevklidir.
    Yani çok şey beklemem normal.

    YanıtlaSil
  3. Bir kere yazımı dikkatli okumamuşsınız zeki karakterler listesi yabancı dizileri baz alark yapılmış bir sıralama ve yaşım belki küçük gelebilir Arsen Lüpen okumuş bir insanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsen Lüpen'in dizisi varsa söyleyin izlemek isterim .

      Sil
  4. http://kat.ph/usearch/arsene%20lupin/

    İnternetteki filmler bunlar. Yalnız alt yazı bulamayacaksın. Çok eski filmler... Ancak Trt arşivinde bulabiliriz sanırım :)) Keşke olsada izlesek. Ah ah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden sonra bakmıştım zaten Arsen Lüpen'in 6-7 sene önce filmi olduğunu biliyordum ama dizisi ise 70lerde çekilmiş bir yapım ama ben sadece yabancı dizileri baz aldım yazımı okuduysanız herhalde oraya muhtemeln sizin bile diziyi izlemeden önerdiğiniz ve muhtemelen çevirisini bile bulamayacağım 40 yıllık bir dizini karakterini yerleştirmen saçma olurdu herhalde. Bu arada 91'li olmak illaki 80'li yapımları okumayız demek değil. İlk Shelock Holmes kitabımı 13-14 yaşımda okumuştum. Agatha Christie daha erken başladım. Arsen Lüpen de okudum zaten.

      Sil
  5. İlk kitabı da güzel fakat 2. ve 3. romanı çok daha güzel. Hele Şeytanı Uyandırma gerçekten çok güzeldi ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz diğer kitapları okumadım.Bir elime geçse herhalde bir solukta okuyacağım :)

      Sil
  6. Ben de çok beğenmiştim bu kitabı hatta kendi blogumda da bahsetmiştim. http://kalemimden-yazilar.blogspot.com/2013/04/aklindan-bir-sayi-tut.html ikinci kitabını da çok beğenmiştim. Şu anda da şeytanı uyandırma kitabını okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen bakıyorum :) ben henüz okuyamadım diğerlerini:(

      Sil