24 Haziran 2013 Pazartesi

STOKER-LANETLİ KAN(2013)

Nicole Kidman'ın oynadığını görünce izleme kararı aldığım bir filmdir.
Ama yönetmen desen Old Boy'un (İhtiyar Delikanlı) yönetmeni Park Chan Wook, senarist desen Prison Break dizisinin başrol oyuncusu Wentworth Miller olunca bir de fragmanı beğenince bayağı ümitli bir bekleyiş başladı benim için. Ama sonu biraz hayal kırıklığı oldu ne yalan söyleyeyim sebeplerine geçmeden filmi kısaca özetleyelim.

 India Stoker (Mia Wasikowska ) 18. yaş gününde babasının ölüm haberini alır. Ve cenazeye o zamana kadar varlığınından bile habersiz olduğu amcası gelir. Amca Charles Stoker (Matthew Goode) başta anne Evelyn Stoker'in  (Nicole Kidman) ilgisini çeker. Ve cenazeden sonra da anne kızla kalmaya devam eder. India bundan haz etmese bile katlanmaya çalışır.Ama bu amca aileye huzur mu getirir, huzursuzluk mu getirir bilinmez.
Cenazeden bir kare...

Filmin ilgimi çekmesini sağlayan Nicole Kidman...

Garipliklerle dolu genç kızımız...

Yeğeni India ile vakit geçirmek için abartılı çırpınışlar sergileyen amca...


 Gelelim filmi neden beğenmediğime öncelikle filmin IMDb puanını vererek başlayalım 7.1. Puanına sözüm yok aynı zamanda oyunculuklara da. Şu oyunca şuraya yakışmamış,bu oyuncu hiç oynayamıyor diyecek bir durum da yok. Eee neyini beğenmedin derseniz açıkçası sırf bunu düşündüm. Bu filmi neden beğenmedim? Ve sebebini anladım filmde hiçbir karaktere bağlamadım,hiçbir karakterlerle özdeşemedim. Şimdi illa bir karakterle bağ kurmak şart mı diyebilirsiniz. Bence bayağı bir şart yani en azından onunla bir bağ kurmalısınız ki onun sonunu merak edesiniz,ona yapılan haksızlıklara dur diyesiniz ya da onun yaptığı hataları hoş göresiniz. Hadi bağ kurmayın ama o karakteri sevin hem de yukarıdaki saydıklarımı yapacak kadar. Ben bu filmde ne yazık ki hiçbir karakterle bağ kuramadım,hiçbir karakteri sevemedim. Bence bunun en büyük sebebi cenazeyle açtıkları filmde ne anne de ne kız da bir yas süreci görememem. India zaten karakter olarak garip olduğu için anlamak biraz zor. Anne ise neredeyse kocamla geçen yıllarıma üzüldüm modunda. Tabi böyle bir başlangıç 1-0 yenik başlamak oldu. Doğal olarak arkası da geldi. Ve bu filmde bir şeyler eksik dedirtti. Şunu da belirteyim bu aile garipti kötüydü gibi bahaneleri kabul etmem çünkü nice senaryolar da  kötü,garip karakterler sevilir bunu hepimiz biliriz. İlla ki bir karakteri sevmem için çok iyi mükemmel bir kişiliği olması gerekmez. Yani bundan dolayı filmi sevemedim.Ve ayrıca belirtmek istediğim bir nokta filmin fragmanında pek çok önemli detayın verilmesin filme dair sürprizlerin azalmasına sebep olmuş. 
 Ama zevkler renkler tartışılmaz izlerseniz çok da beğenebilirsiniz belirteyim...

 Dip not filmde India'nın öyle bir kitap okuma yeri vardı ki paylaşmadan olmaz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder