20 Eylül 2013 Cuma

YENİ DİZİ ALARMI:SLEEPY HOLLOW

Washington Irving'in Başsız Süvari adlı eserinden 1999'da Tim Burton yönetmenliğinde sinemaya uyarlanan filmin başrolünü Johnny Depp üstlenmiş. Ve şimdi de filmin dizisi Fox tarafından çekilmeye başlanmış.
Bu aralar eski dizi,film ne bulunursa yeniden çekiliyor her ne hikmetse. Ben dizinin ne kitabını okudum ne filmini izledim. Aslında şu an vakit sıkıntısı çekmesem filmi kesinlikle izlerdim ama neyse.


Öncelikle konuyu anlatalım.
Asırlar önce savaşta iki adamın kavgasına şahit oluyor. Biri yüzünü göremediğimiz bir adam diğeriyle Ichabod Crane. Crane yüzünü göremediğimiz adamın kafasını uçuruyor.

 Ama adam da onda bir yara açıyor.
250 yıl sonra bir mağarada her ne hikmetse Ichabod Crane uyanıveriyor. Öncelikle yaşadığı derin bir şokun ardından yolunu arıyor. Tam da bu sırada bir şerifin öldürülmesi suçundan göz altına alınıyor. Üstelik 250 yıl önceki hayatını anlatmaya başlayınca da deli damgası yiyor.
Ve Ichabod Crane şerifi öldüren tanımlamaya uyan kişinin yıllar önce  kafasını uçurduğu asker olduğunu anlıyor. Üstelik bu asker  başı olmadan bile dehşet saçmaya devam ediyor. Bütün bu hengamede Ichabod Crane'e inanan ama bunu kendine bile itiraf etmeye korkan dedektif  Abbie Mills(Nicole Beharie)'te gerçeği araştırmaya başlıyor.

Ichabod Crane  hayatına 250 yıl sonra kaldığı yerden devam ediyor. Tabi en büyük düşmanıyla birlikte. 
Ve bu düşmanın durdurulmazsa kıyameti getirecek olması...
İlk bölümüyle hem benim hem de pek çok izleyicinin (kişisel inancım) gözüne giren bir yapım olmuş.
Öncelikle Ichabod Crane hayat veren Tom Mison çok sempatik bir oyuncu ama onu geçtim 250 yıldan sonra gelişen teknolojiye uyum sağlamaya çalışması ve mimikleri çok güzel.
Ve Mills ile Crane geçen sizi bolca gülümsetebilecek diyaloglar var.
İlk bölümde olaylar bayağı hızlı gelişse de ilerleyen bölümlerde rengini tam belli edecek ve bence hayranı çok olacak bir dizi.
Kısacık bir kareyle sizi baş başa bırakarak yazımı sonlandırıyorum.

4 yorum:

  1. dizimag bildirilerime düşmesine rağmen-aynı senin gibi- vaktim olmadığı için bakamamıştım :D
    ben filmini izlemiştim ve vakit bulduğunda seninde izlemeni tavsiye ederim. ben de en yakın sürede diziye başlamayı düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk bölümü izledim ama filme bu aralar vakit yok oluca izleyecceğim umarım eminim güzeldir :)

      Sil
  2. seyretmek lazım o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak etmemek adına biriktirip de seyredebilirsin :)

      Sil