12 Eylül 2014 Cuma

TEEN WOLF 4.SEZON 12. BÖLÜM-SEZON FİNALİ

Spoiler...
Evet bir yaz dizi daha sezon finali yaptı,zaten yaz tatili pek çoğumuz için sona erdiği için Teen Wolf'un sezon finali eşittir tatilin bitişi oldu. Sanıyorum 5. sezon gene Haziran'da başlayacak.(Benimkisi tahmin tekrar belirteyim.)
Sezon finali için beklentim bambaşkaydı çünkü daha bu sezonun ilk bölümlerinde ana karakterlerden birinin öleceği söylentisi dolanıyordu etrafta hatta ben bayağı bayağı inanmıştım. Hangi karakter ölürse daha az üzülürüm hesabı yapıyordum. Ama resmen ters köşe oldum çünkü hiç kimse ölmedi. 
Yani 4. sezonun sonunda kim ölecek tahminleri suya düştü.

Bölüm açılışında berserker olan Scott'un Kate'nin emri altına girip Kira'ı yaraladığına şahit oluyoruz. Bu arada Kate Kemik Kadın olmasından ve güvenmediği birine güvenip gücünü keşfetmesinden bahsediyor.

Ardından Stiles ve Malia ikilisinin yanında alıyoruz soluğu. Malia Scott'un yastığını koklayıp iz sürmeye giderken Liam onlara katılmak istediğini belirtiyor. O gece dolunay olacağı için Stiles buna yanaşmasa da Liam'ın ısrarını yenemiyor. Onu tutabilmek için cezaevi aracı ayarlıyorlar. Bunu da federal polis olduğunu iddia eden Braeden ayarlıyor.
Peter ise güya Derek ve tayfasına yardım etmek için onlarla geliyor. Ama biz biliyoruz ki öyle değil hatta daha yola çıkmadan berserkerleri öldürün nutuğu çekiyor. Bazen böyle insanlara içinden  neyse...
Tabi ki ölümü hisseden Lydia'ı bir berserker aracılığı ile okulda tutmayı başarıyorlar. Mason'u Lydia'ı bulmaya gönderseler de Mason'da ancak Lydia ile tutsak oluyor.
Ekip yola çıkıyor Malia ve Peter bir arabada diğerleri ise cezaevi aracında gidiyor.

 Liam dolunay çıkınca kontrolünü kaybediyor neredeyse Stiles ve Derek'i öldürecek oluyor
Derek'in verdiği üç bacaklı sarmal işe yaramıyor ama Stiles "güneş,ay,gerçek" ile Liam'ın dönüşümünü kontrol edebiliyor.
Kiliseye gelince daha kapıyı açar açmaz Derek bir berserker tarafından yaralanıyor. Braeden onun yanında kalıyor diğerleri içeri giriyor.
İçeride kendini iyileştirmeyi başaran Kira Stiles'i bulup ona Scott'un berserker olduğunu söylüyor malum kızımız kolundaki dövmeden çakmıştı olayı.
Bu sırada Liam,Malia ve Peter Scott olduğunu bildiğimiz berserker ile kavga ediyor. Neyse ki olaya Kira ve Stiles dalıp Scott'a zarar verilmesini engelliyor ama maalesef  bu seferde Scott onlara saldırıyor. Ve her ne oluyorsa Scott ile göz teması kuran Liam'a oluyor. Scott onu boğazından tutup duvara yapıştırıyor.
 Liam ise kurt olduğu zamanlarda Scott'un "biz canavar değiliz,kurtadamız." sözlerini söyleyerek Scott'da bir farkındalık yaratıyor.Emin olun sağlam bir farkındalık.
Dışarıda olayla uçmuş vaziyette zaten. Kate berserkeri ile gelip saldırıyor ama Parrish,Chris ve Calaveralarla olaya dahil oluyor.

Vee Derek ölüyor daha doğrusu biz öyle sanıyoruz. Kavga iyice kızıştığında bir bakıyoruz Derek yok ortalıkta sonra tam kurt formuna dönüşmüş bir şekilde gelip ortalığı dağıtıyor.
 Berserkeri yok ediyor. Kate hepimizin aklında olan soruyu dile getiriyor. Sen ölmüştün diyor, Derek ise evrimleştiğini söylüyor. Ne biçim iştir bu? grubu kurabiliriz izleyiciler olarak.
Şerif ise berserkeri öldürüp Lydia ve Mason'u kurtarıyor.
Berserker kimliğinden arınana Scott bütün olayın planlayıcısının Peter olduğunu anlıyor.
Peter ise bunun inkar etmiyor. İkili dövüşmeye hazırlanıyor. Peter Scott'ın gücünü hak etmediğini söylüyor.(Sanki kendi çok hak ediyordu da neyse.) Kavgaya müdahale etmeye çalışan Malia babasının onu iteklemesiyle kendini yerde buluyor. Sonuç olarak güzel bir dövüş sahnesi ardından Peter yeniliyor.
Kate ise kaçmaya çalışırken Chris onun peşinden gidiyor. İkilinin arasında bir konuşma geçiyor. Kate Allison'dan bahsediyor özetle kardeşinin zayıf yönünden faydalanarak tekrar kaçıyor.
Peter'e Chris'in sarı kurtboğanından veriyorlar. Bu arada Chris'in Calaveralarla anlaşma yaptığı ortaya çıkıyor.
Meğersem Calaveraların herkesin peşini bırakması karşılığında Chris Kate'i yakalamaya razı olmuş.
Şimdi ise onlarla Kate'nin peşinden gidecektir.
Derek ise Braeden'e gerçekten federal polis olup olmadığını soruyor. Braeden eskiden federal polis olduğunu ama Çöl Kurdu kod adlı birini aramakla fazla vakit kaybettiğinden,onu takıntı haline getirdiğinden bahsediyor. Malia'nın annesi babasından beter çıkmaz umarım.
Şerif Stiles'e kızgınlığını onu kelepçeleyip Malia'yı yemeğe götürerek gösteriyor. Bana kalırsa ucuz yırttı. Adam babasını sallamayıp Meksika'lara gitti.
Kira ise annesinden ilk kuyruğunu aldı.
Malum o kadar maç ve antrenman kaçırdıkları için Koç'a açıklama yaparlar. Yalnız Koç gene çok komik belirteyim. Koç Liam'ı Scott ve Stiles'e emanet eder.
Lydia ise canavar günlüğünü Parrih'e getirip ne olduğunu bulmana yardım etmek istiyorum der.
Vee son Peter'ı Eichen Evi'ne,malum kata getirmişlerdir. Ama asıl bomba hücre arkadaşındadır. Alnına üçüncü gözü açan Dr.Valack Peter'ın oda arkadaşıdır. Kendini tanıtmak için alnını açmasıyla Peter'ın kaçmak için çabalaması bir olur.

Evet fazlasıyla toparlayıcı ama birazcıkta basite kaçan bir sezon finali oldu sanki. Nedendir bilmem Hayırsever Meredeth çıktığından beri Teen Wolf benim için adım adım sönükleşti.Son iki bölümde de Scott'un berserker çevrilmesi dışında ahım şahım bir şey göremedim. Derek ise bize ters köşe yapmak için evrimleşti ve bu konuda hiçbir şey açıklanmadı. Derek neden evrimleşti bu Kate'nin yaptıkları ile mi ilgili? yok abiciğim siz hiç ser verip sır vermeyin bu tarz konularda.Bu sezon her zamanki gibi aksiyonlu sürprizliydi ama sonlara doğru kurgu ile anlaşamadık. Ama bu yüzden 5. sezonu izlememezlik etmeyeceğim keza dizi dünyasında karakterlerini,karakterlerinin arasındaki uyumu en iyi bulduğum dizilerden biri bu. İyi olsun,kötü olsun,yan karakter olsun ana karakter olsun pek fark etmez her birini ayrı ayır seviyorum.(Kate ve Gerard istisnadır.) Yukarıda dediğim gibi hangi karakter ölürse daha az üzülürüm hesabı yapıyordum oysaki izlediğim  dizilerden bazılarını sadece bir iki karakteri sevdiğim için izlemişliğim vardır.(Daha doğrusu ilk bölümlerin ardından bir karakteri sevdiğim için diziyi bırakmadım)Hatta  bazı dizilerden üç beş karakterin ki sevilen karakterlerden bahsediyorum ölüp o diyardan gitmesini istedim. Yani Teen Wolf dizisinin sonlara doğru anlaşamadığım kurgusu bir yana bayıldığım karakterleri vardır.
Sezon finali düşünüldüğünde 5. sezonun ana konusunun ne olacağını anlayamadığımı itiraf ediyor ama yan konular hazır. Çöl Kurdu -Malia'nın annesi- kesinkes 5. sezonda yer kaplayacak,Dr. Valack ve Peter'ın hayatlarını ara sıra konuk olacağız ki umuyorum Dr. Valack hakkında fazlasıyla bilgi alırız çok merak ediyorum çünkü,Parrish ne olduğunu çözeceğimize inanıyorum bu sezon, Kira güçlerini keşfedecek, Mason muhtemelen pek çok şeyi öğrenecek ve facebook haberlerine göre Brett sürekli oyuncu olacak.
5. sezon uzun bir aradan sonra tekrar bizlerle olacak...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder