12 Ekim 2014 Pazar

FLIPPED-İLK AŞK (2010)

Juli Baker (Madeline Carroll) hayatının aşkıyla daha 7 yaşındayken tanışır. Karşı evlerine yani taşınan Loski ailesinin en küçük ferdi Bryce Loski'in(Callan McAuliffe) gözlerinden o kadar etkilenir ki anında ona abayı yakar.Bryce'nin de kendisine karşı boş olmadığını düşünmektedir. Üstelik hem karşı komşusu olması hem de 2. sınıfı aynı sınıfta okuyacak olmaları Juli'nin keyfini kat be kat artırır.
Bryce Loski yeni evlerine taşınır taşınmaz karşı komşusu Juli'nin kendisine sakız gibi yapışır. Üstelik aynı sınıfta olmaları onun için hayatı çekilmez kılıyor. Adeta sosyal sorunlara neden oluyordu. Ve en kötüsü 2. sınıfla bu sürecin 7. sınıfa kadar sürmesiydi. Bryce'nin tek umudu daha büyük olan ortaokula başlamaktı.
Bir Bryce'nin ,bir Juli'nin bakış açısıyla izlediğimiz masum olduğu kadar karşılıksız bir aşk hikayesi.

Önemli Not:Film Optimum Kitap'tan çıkan Wendelin Vandraanen tarafından yazılan Yanılmak Güzeldir romanının uyarlamasıdır.Ne yazık ki ben filmi izledikten sonra öğrendim yoksa önce kitabı okuyup sonra filmi
izlemek  güzel olurdu.Gene de kitabı alınacaklar listeme ekledim. Filmi böyle ise kitap garanti okunmalı.
Gelelim film yoruma IMDb 7.7 puan vermiş ben ise çok rahat 8 veriyorum. Bu filmi tek kelimeyle çok sevdim. Sadece çocukların aşkı deyip geçmeden diyeyim ki bence yetişkinlerinde kendilerini ders çıkaracağı çok yer var.

 Küçük örnekler vermek istiyorum.
Asla bir kimsenin neler yaşadığını bilmeden (onun boyundan büyük dertleri olabilir) küçük şeyler yüzünden eleştirmemelisin.
Çoğu zaman Juli gibi olup doğruları açık açık söylemelisin.
Her zaman sana karşı yakın davranan insanları azda olsa tanımaya çalışmalısın belki de onu tanıdığın için dünyanın en şanslı insanı olacaksın.(O kişi hakkında "delidir ne yapsa yeridir" düşüncesi yayılmış olsa da)
Filmi hiç sıkılmadan bazen kahkahalar atarak, bazen Juli'i alkışlayarak,bazen de yüreğime oturan bir üzüntü duyarak izledim. Sizlerinde sevebileceğini düşünerek tavsiye eder ve filmi beğenmenizi umarım.
Gelelim es geçmeyeceğim noktalara.
Julie ve Bryce'nin 7 yaşındaki hallerini canlandıran oyuncuların küçük yaştaki yeteneklerine. ..
Ryan Ketzner,Morgan Lily...
Bryce'nin babası Steven(Anthony Edwards),Juli'nin babası Richard(Aidan Quinn),Bryce'nin dedesi Chet Duncan ( John Mahoney) ve Juli'nin amcası Daniel'i(Kevin Weisman) canlandıran oyuncuların başarısına...
Ve Madeline Carrol ve Callan McAuliffe'nin şahane performansının mutlaka değinilmesini gereken noktalar olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca filmdeki bu sahnenin duygusal anlamda oldukça etkileyici olduğa inanıyorum.
Bu meselenin özü...
Bir de bu sahne..

Ve son noktayı dede Chet'in" Kimilerimiz soluk kimilerimiz parlak kimilerimiz ise ışıl ışıldır.Ama çok nadiren rengarenk birisiyle karşılaşırsın. Ve işte o zaman hiçbir şeyle kıyaslanamaz." sözüyle koyuyorum.

3 yorum: